sobota 2. ledna 2021

Co mě naučil rok 2020

Ahoj,
rok 2020 je u konce. Je čas si vzpomenou na všechno, co mi tento rok dal a vzal. Musím říct, že nebyl ani úplně špatný ani úplně skvělý, ale něco mezi. Koukám do svého diáře a naposledy si pročítám předsevzetí, některé cíle se mi splnilo, ale moc jich nebylo, díky situaci, která tento rok ve světě nastala, který nebyl pro nikoho z nás jednoduchý. Dnes se spolu podíváme na to, co mě tento rok naučil. 

1. Udělat si čas na sebe 
Odpočinek je hrozně důležitý. Je dobré občas zpomalit. Nemusíte se pořád hnát za svými cíli. Je v pohodě se zastavit a nic nedělat. Užít si čas pro sebe. Můžete třeba relaxovat nebo dělat věci, které Vás baví. 


2. Musíš mít na prvním místě sebe samou
Je to jedna z věcí, která tě bude dělat šťastnou. Ne všechno, co si myslíte, že je pro Vás dobrý, musí být pro Vás dobrý. Ne, všechno, co si myslíte, že potřebujete, tak to tak není. Je důležité si uvědomit, jaké věci jsou pro mě a jaké naopak. Naučila jsem se přijmout to, že nejsem úplně podle vlastních představ, a že je to v pořádku. Je v tomhle být tak trochu sobecká a myslet na to, co mě dělá šťastnou. Může se stát, že díky tomu naštvete někoho jiného, ale tak to prostě je. Spousta věcí v životě jsou výborný pouze pro jednu stranu, a proto by jsme na to neměli brát ohledy. Myslím si, že tohle by si měl uvědomit každý. 

3. Buď sama sebou
Nepřetvařuj se před lidmi. Pokud tě nemají rádi takovou jaká jsi, nemají ve tvém životě, co dělat. Neboj se být sama sebou a ukázat jaká doopravdy jsi. Pokud jste introvent, nebojte se chodit mezi lidi. Nemějte strach z lidí. Jestli Vás bude někdo kritizovat za Vaší povahu nebo postavu, pošlete ho, slušně řečeno, někam a nedělejte si z toho těžkou, protože oni jsou to blbí, ne Vy. 

4. Nemusíš být kamarádka s každým
Tohle je věc, kterou jsem se tento rok řekla bych docela naučila. Je těžké být kamarádka s každým. To, že nejste s někým kamarádka, neznamená, že se s ním nesnášíte. Nemusíš být s každým nejlepší kamarádi, protože reálné to ani není možné. Není dobré předstírat s každým kamarádství, protože můžete narazit. Je dobré mít např. 3 nejlepší kamarády, u kterých víš, že se jim se vším může svěřit, a který tu jsou vždy pro tebe, ať se děje, co se děje. Já mám to štěstí, že takový dvě kamarádky mám a jsem ráda, že jsem je potkala. Holky, pokud tento článek čtete, tak vám děkuji a nevím, co bych bez vás dělala. 

5. Neboj se říct si o pomoc 
Není nic špatného říct si o pomoc a říct, že něco nezvládáte. Není to o tom shazovat se, ale není špatné si přiznat, že potřebujete pomoc. Pokud máte o kolo sebe lidí, kteří Vás mají rádi, věřte, že Vám rádi pomůžou. 

6. Bez toho špatného by nemohlo být to dobré 
Pokud se Vám stane něco špatného, není vše stráveno a Váš život jde dál. Protože pak přijdou chvíle, kdy se Vám vše bude dařit a Vy budete šťastná. To je ten balanc, který prostě funguje a bez toho by to nešlo. 

7. Priority 
Nejde abychom v životě dělat všechno hned co nejrychleji a co nejlépe. Všichni máme stejně omezený čas a nejde to všechno stihnout. Proto je důležité si nastavit ty priority. 

8. Nehnat nic do extrému
Tenhle bod jsem ráda, že jsem se tento rok naučila. Když jsem začínala se zdravou stravou, měla jsem to v hlavě nastavené tak, že si už nesmím vzít do pusy nic nezdravého, jinak už jsem všechno porušila, už to nemá cenu v tom pokračovat a hned po tom jednom nezdravém jídle přiberu. Všichni z mého okolí si že mě dělali srandu. Ono to tak ale není. Postupem času jsem si to začala nějak uvědomovat a teď už to jídlo vnímám úplně jinak a jsem za to šťastná. To se může týkat třeba i cvičení, práce nebo jiných cílů. Proto se nad tím zamyslete i Vy a uvědomte si, jak jste na tom Vy a jestli by to nechtělo ubrat. Časem by Vás to mohlo jak fyzicky tak i psychicky unavit. 

9. Dělej věci pro radost
Dělejte věci, které Vás baví a ne věci, které Vás nebaví a děláte je např. pro zisk nebo protože musíte. Mě osobně baví psát pro Vás články, ale kdyby mě to nebavilo, tak bych to asi nemohla dělat, protože bych se k tomu musela nutit. 

10. Stůj si za svým, i když jsou všichni proti tobě 
Stůj si za tím, čemu věříš. Jdi ti za svým cílem, i když tě budou všichni od toho odrazovat. Jsou takoví lidé, kteří tě budou odrazovat z toho důvodu, že sami ničeho nedosáhli a bojí se toho, že ty by si mohla být lepší než oni. Spousta lidí umí neumí nic jiného než kritizovat a takové lidi vypouštěj rovnou z hlavy. 

11. Je v pořádku něco pokazit, ale musíš vstát a pokračovat dál
Pokud se Vám něco nepovede, je důležité se poučit z chyb a pokračovat dál. 

12. Málo je někdy více 
Není důležité, kolik toho děláš, ale jak to děláš. Proto se nikam nežeň. Urči si množství, které zvládneš a u toho se drž. Když budeš dělat míň věcí, tak je budeš dělat kvalitněji, než když toho budeš mít spoustu a nebudeš to stíhat, protože pak to akorát odflákneš.

13. Život není vždycky tak, jak si ho naplánujeme 
Ne všechno, co máme v diáři, na vision board se stane. Tento rok to bylo hlavně díky situaci, která teď ve světě je. Není dobré nad tím ztrácet hlavu a jít dál. 


14. Věci se dějí z nějakého důvodu 
Ne vždy, řídíme svůj život my. I když si některé věci nenaplánujeme, tak se můžou stát. Ať je to něco hezkého nebo špatného. Věci se z nějakého důvodu dějí, ať se na to líbí nebo ne. Důležité je se nezastavit, překonat překážky, poučit se a jít dál. Může se stát, že Vás to naučí i něco nového. 

15. Negativní mysl Vám nikdy nepřinese pozitivní život 
Pokud vidíte a řídíte se jenom těmi špatnými věcmi, tak nikdy neuvidíte to dobré. I to, že něčemu nevěříte a máte z toho strach, je nějaký negativní pocit. 

A pokud jde o plány do nového roku, tak na rok 2021 jich mám poměrně hodně. Mým největším cílem je udělat maturitu, která mě letos čeká a uzavřít tak jednu velkou kapitolu života. Zajímalo by mě, co Vás rok 2020 naučil, co se Vám hezkého povedlo, a jestli jste s tímto rokem spokojení.

To by bylo vše. Mějte se hezky. 
Vaše Mišulka 

Žádné komentáře:

Okomentovat

Popular Posts