sobota 5. září 2020

Dýňová polévka

Ahoj,

doposud jsem dýni nejedla. Nikdy mě nějak nelákala. Vždycky jsem jí měla nějak spojenou s vydlabaváním na halloween a ne k jídlu. Teď jsem si z ní zkusila udělat polévku, protože si jí všichni chválí a úplně jsem se do ní zamilovala. Šla jsem si jí při obědě hned 2x přidat. Dnes bych se s Vámi ráda podělila o recept na dýňovou polévku, kterou jsem jistě nedělala naposledy. 

Ingredience (2 porce):

500 g dýně hokaido 
1 ks cibule  
2 ks mrkve
2 ks brambor
1 stroužek česneku  
500 ml zeleninového vývaru 
1 balení rostlinné smetany 
olivový olej
dýňová semínka

Postup:

Dýni si rozpůlíme a vydlabeme. Nakrájíme na menší kousky a dáme péct na 200 °C cca 30 minut. Mezitím si očistíme a nakrájíme cibuli, česnek, mrkev a brambory. Na olivovém oleji si osmahneme cibuli a česnek. Přidáme mrkev, upečenou dýni, brambory a zalijeme zeleninovým vývarem. Vaříme cca 20 minut, aby byly brambory a mrkev měkké. Rozmixujeme a dle potřeba naředíme vodou. Můžeme zjemnit smetanou. Dochutíme solí a pepřem. Ozdobíme zbytkem rostlinné smetany a dýňovými semínky.

Pokud jste ještě neochutnali dýni jako já, tak nemáte čeho a určitě jí vyzkoušejte. Určitě bych chtěla vyzkoušet i další recepty z dýně, tak pokud máte nějaký tip na výborný recept, tak budu moc ráda, když mi ho napíšete do komentáře. 

To by bylo vše. Mějte se hezky.
Vaše Mišulka

Žádné komentáře:

Okomentovat

Popular Posts