úterý 8. prosince 2020

Co mi pomáhá při učení

Ahoj,

jsem studentkou 4. ročníku střední školy a za pár měsíců mě čeká maturita. Nedokážete si představit, jak nás teď učitelé zaplavují testy. Skoro každý den píšeme 1-2 testy. Občas jsem měla, co dělat, abych to všechno stíhala a nezhroutila se, ať už fyzicky nebo psychicky. Chvilku mi trvalo, než jsem se naučila to jakžtakž zvládat. Dnes bych se s Vámi ráda podělila o nějaké tipy, které mě pomáhají. 


1. Výpis poznámek

Pokud máte látku v učebnici, vypište si z ní stručné výpisky toho nejdůležitějšího. Nebudete se učit navíc spoustu nedůležitých informací a budete to mít více přehlednější. Navíc vypisováním už se to tak trochu učíte.


2. Zvýrazňování

Poznámky si zvýrazňujte. Líp si to vaše hlava za pamatuje. Při testu se Vám pak barevně vybaví. Nejlepší je určit si konkrétní barvu na co je. Např. růžovou to nejdůležitější, zelenou nadpisy, oranžovou podnapisy a žlutou ostatní. 


3. Neučte se vše najednou

Pokud už o testu víte dopředu, rozvrhněte si látku na několik dní, aby jste se neučili na poslední chvíli všechno najednou. 


4. Dělejte si krátké pauzy

Rozhodně se neučte 2 hodiny v kuse. Učte se maximálně 30-40 minut. Potom si dejte krátkou přestávku na 5-10 minut. Když se budete učit jen 30 minut, dokážete udržet pozornost po celou dobu. Přestávky jsou při učení extrémně důležité. Během ní nepřijímejte žádné nové informace. Uděleje si například procházku, poslechněte si hudbu nebo projeďte sociální sítě. Důležité je nezapomínat na pitný režim a doplňování sacharidů v podobě nějaké malé svačiny. Mě k tomu pomáhá aplikace forest, kde si nastavíte časovač a on Vám mezitím tam vyroste stromeček. Pokud to přerušíte dřív vyroste Vám hnusný a uschlý strom a kdo by ho chtěl.  


5. Pomocné materiály 

Pokud Vám nějaký předmět vyloženě nejde, kup si nějaké pomocné knížky, kde budete mít vše pořádně vysvětlené a popřípadě i nějaké zkušební testy. Já jsem si teď třeba koupila knížku angličtiny, českého jazyka a literatury s přehledem k maturitě. 


Doufám, že pokud jsem na tom stejně jako já předtím, tak Vám moje tipy nějak pomohli. Pokud máte ještě nějaké tipy, které tu nezazněli, budu moc ráda, když se o ně podělíte v komentáři. 


To by bylo vše. Mějte se hezky. 

Vaše Mišulka 

Žádné komentáře:

Okomentovat

Popular Posts