čtvrtek 18. dubna 2019

Velké zpověď

Ahoj,
dnes bych Vám ráda řekla jednu věc o mě, ale ještě před tím bych Vám ráda řekla, že se mi to neříká jen tak a doufám, že až Vám to povím, tak mě nepřestanete sledovat na instagram a navštěvovat můj blog.
Jde o to, že jsem postižená. V první řadě Vám chci říct, že se jedna o tělesné postižení a ne o mentální. Spoustu lidem, když povím, že jsem postižená, tak si myslí, že mentálně a hned se se mnou přestanou bavit. Proto jsem Vám to neřekla hned na začátku, protože jsem se bála, jak na to budete reagovat, ale teď jsem si řekla, že musíte znát pravdu.
Mám konkrétně achondroplazii, levoustrannou hemiparezu a vbočená kolena (nohy do X). Asi Vám teď problesklo, co to vlastně je za diagnózu. Nebojte, já se Vám to teď pokusím srozumitelně vysvětlit.
Achondroplazie znamená vrozené onemocnění kostí. Způsobuje ji nesprávný vývoj kostí. Projevuje se malým vzrůstem. Je mi 17 let a na svůj věk měřím 112 cm. Toto onemocnění má v České republice spoustu lidí. Existuje i sdružení lidí malého vzrůstu Paleček. Jezdím tam každý rok na týdenní pobyt. Jsou tam moc super lidi. Co se týče života, tak jak se to vezme, nemáme to úplně jednoduché. Musíme mít všechno  uzpůsobené nízko, jelikož nedosáhneme na věcí ve výšce.
Levostranná hemipareza znamená částečné ochrnutí levé poloviny těla, které je způsobeno některými neurologickými nemocemi. Nemám to zas tak hrozné. Noha je lepší než ruka. Ruku mám trochu zkroucenou a moc ji nepoužívám. 
Vbočena kolena (nohy do X) znamená, že mám kolena při chůzi spojené a opírám se jakoby vzájemně o ně. Bérce naopak směřují do stran, kyčle jsou více ve vnitřní rotaci. Mírná vbočená kolena se ukážou spíše pod záteží nebo i při běžné chůzi nebo stání, především, když jsou nohy unavené. Neujdu toho moc, proto jezdím venku na vozíku. 

Doufám, že jste vše dobře pochopili. Snad Vám to nezmění můj názor na mě. Budu moc ráda, když i na dále budete navštěvovat můj blog a odebírat můj instagram, který máte v pravé postranní liště. 

To by bylo vše. Mějte se hezky.
Vaše Mišulka 

Žádné komentáře:

Okomentovat

Popular Posts