pondělí 8. února 2021

Povinná četba k maturitě

 Ahoj,

za necelý 3 měsíce mě čeká maturita. Jako každý maturant tak i já jsem musela přečíst nějaké ty povinné knížky. Vím, že nikoho nebaví číst povinnou četbu, protože si myslí, že jsou nudné, ale u některých to tak není. Dnes bych Vám ráda poradila pár knížek, které stojí za to si k maturitě přečíst.


1. Romeo a Julie - William Shakespeare

Je to taková klasika, kterou by si měl přečíst každý. Díky psaní ve formě scénáře se rychle čte.


2. Zkrácení zlé ženy - William Shakespeare

Je to podobné jako u předchozí knížky. 


3. Malý princ - Antoine de Saint-Exupéry

Tuhle knížku prostě miluju, kdo by taky ne. Už jsem jí četla asi 3x a hrozně bych si jí chtěla u maturity vytáhnout. Je to opravdu krásný příběh a každý si v tom najde své. 


4. Noc na Karlštejně - Jaroslav Vrchlický

Tak tohle zná asi každý, protože je natočen i film. Krásně a rychle se čte. Je to taková oddechová knížka. Člověk u ní nemusí tolik přemýšlet nad dějem. 


5. Petr a Lucie - Romain Rolland

Pěkný zamilovaný příběh, i když se smutným koncem. Je slabá a četla se jedna báseň. 


6. Krysař - Viktor Dyk

Zajímavý příběh, který se jednoduše čte. Je v něm hezky vidět lidská nenávist, pomsta a jak jednoduše se dají ovládat lidi. 


7. Don Quijote de la Mancha - Miguel de Cervantes y Saavedra

Jednoduchýa zároveň vtipný příběh. Člověk se u něho krásně zasměje. Je v ní krásně vidět lidská hloupost.


8. Bylo nás pět - Karel Poláček

Jedná se o příběh klukovských dobrodružství, který se i přes více vyskytujících jmen hezky čte. 


9. R. U. R. - Karel Čapek

Vypráví o budoucnosti robotů. Je v ní krásně vidět, jak nás roboti můžou časem ovládnout, pokud to necháme zajít daleko. Je trochu náročnější na čtení, ale stojí to za to. 


Pokud Vás zajímá, kde jsem všechny knížky vzala, tak všechny jsem si koupila v Levných knihách a nebyli ani moc drahé. Stali 60-100,- Kč. 

Zajímalo by mě, jaké knížky jste četli Vy k maturitě. 


To by bylo vše. Mějte se hezky. 

Vaše Mišulka 

Žádné komentáře:

Okomentovat

Popular Posts