neděle 16. května 2021

Makovec

Ahoj, 

věděli jste, že mák je bohatým zdrojem řady minerálních látek? Přiznám se, že já do nedávna ne. Za pozornost stojí především vysoký obsah vápníku. Zřejmě nenajdeme potravinu, která by byla na vápník bohatší. Z minerálních látek je velmi vysoké zastoupení manganu, hořčíku a fosforu. Z vitaminů má mák vysoký obsah antioxidačně působícího vitaminu E.

Já mám mák moc ráda. Rozhodla jsem se zkusit upéct zdravější verzi makovce, a protože je tak strašně dobrý, rozhodla jsem se, že se s Vámi podělím o recept na makovec, aby jste ho mohli také vyzkoušet. 


Ingredience (24 ks):

150 g celozrnné špaldové mouky 
100 g mletého máku 
100 g erythritolu 
300 ml kefírového mléka 
1 ks banánu 
2 vejce
1 ks kypřícího prášku 

Postup:

Troubu si předehřejeme na 160 °C. Vidličkou rozmačkáme banán. V míse vyšleháme vejce společně s erythritolem. Přidáme všechny ingredience a pořádně zamícháme. Těsto nalijeme do silikonové formy. Pokud máte klasickou formu, tak jí vymažte kokosovým olejem a vysypte strouhaným kokosem. Pečeme cca 1 hodinu na 160 °C.


Je krásně měkký, vláčný. Úplně se rozpadá na jazyku. Vůbec se nemusíte bát, že by kvůli kefírovému mléku byla nějak nakyslá. Krásně jde vyklepnout z formy. 
Budu moc ráda, když mi napíšete, jestli jste recept vyzkoušeli a jak Vám chutnal.

To by bylo vše. Mějte se hezky.
Vaše Mišulka

Žádné komentáře:

Okomentovat

Popular Posts